REFLECȚII DESPRE…”MERIT”.

ce2ddf95213bd665269a1ad09b338d02_400x400
Meritocrația, care înseamnă puterea meritului, este percepută în mod fals, drept o impunere, o intruziune, o forțare, deoarece ”puterea”, care a fost exercitată până acum în lume, s-a impus prin agresiune. Mai mult decât atât, orgoliul, care este greu de strunit se simte lezat de un Principiu care generează teama de insucces, de risc, de a nu fi printre ”premianți”, printre merituoși, iar frustrarea devine cu atât mai mare, cu cât nu se mai întrevede nici o portiță care să lase loc …”aranjamentelor”. 
Această judecată ”a priori”, pur subiectivă, poate genera din start o antipatie nemeritată față de ideea meritului.
Spre clarificare, este nevoie să privim dintr-o perspectivă corectă modul natural de manifestare al meritului în societate. Dar pentru aceasta, mai întâi, să aruncăm o privire la cele petrecute până acum.
Sistemele educaționale într-o societate egotică, așa cum este cea omenească, încurajează concurența, preamărirea ego-ului, dorința de putere/avere, notorietate, lăcomie, iar gelozia, invidia și resemtimentele vor însoți aceste adevărate lupte între ego-uri pentru accedere în spre tot mai mult, tot mai sus în detrimentul celorlalți…Dar, criteriile de accedere nu sunt bazate pe valoare, pe merit, decât în subsidiar. Vor prevala puterea relațiilor, a banilor, oportunităților, a notorietății, care vor transcede valoarea sau meritul real. Părinții vor căuta pentru copilul lor, ca acesta să urmeze o carieră de ”succes”, vor căuta oportunități și într-o măsură mai mică, până la de loc, dezvoltarea potențialităților reale ale copilului. Astfel, copilului i se va implanta un ego puternic cimentat de nevoi false, spirit de competiție, agresivitate sporită, ambiție. În școală competiția va genera mari nedreptăți, mai ales că vor fi criterii subietive de evaluare, care țin mai mult de relații și ”interese”, iar programa școlară pregătește sclavi, nu oameni integri. Apoi, în ”viață”, se vor acentua discriminările, unde promovarea are criterii pe bază de poziție socială, ”clan” profesional, de relații, sau compromisuri compromițăroare. 
Într-o asemenea societate individul nu-și va urma decât absolut întâmplător vocația, iar profesia va fi o ”muncă” suportată cu stoicism, sau stres, de la caz la caz…
Într-o societate normală, în care va predomina valoarea, meritul, în mod firesc încă din preventoriul familial copilul va fi încurajat să-și descopere potențele, dintre care cea mai importantă este dragostea. Școala va continua acest proces de valorificare al meritului, iar o dată intrat în societate individul va avea acces la îndeletniciri conforme cu natura sa, cu acele calități native, care acum pot fi puse în valoare. Concursurile pentru ocuparea funcților importante nu vor mai avea acum caracterul competiției meschine, în care indivizi fără merite, fără calități reale pătrundeau invaziv prin intruziune în funcții. Din contră, acum concursul va reprezenta găsirea celei mai corecte soluții pentru asigurarea celei mai înalte competențe și asta îm vederea bunăstării, propășirii întregului, individul punându-se în slujba acestuia. Acestă atitudine conformă cu modul în care Universul își asigură evoluția, reprezintă un grad de conștiință aflat la nivel uman. Acum putem vorbi despre umanitate, cu acoperire în fapte. În această clipă fiecare va funcționa după sintagma : ”omul potrivit la locul potrivit”, cu efecte benefice. Astfel, activitatea nu va mai fi percepută ca ”muncă”, corvoadă, sau obligație și în plus calitatea acesteia va fi de cel mai înalt profesionalism.
Într-o astfel de societate normală, competiția va fi aceea prin care individul va dori să fie căt mai de folos întregului și atunci prosperitatea se va revărsa în deplină armonie asupra fiecărui individ în parte. 
Trecem prin școli, unele chiar foarte ”înalte”, de prestigiu. Învățăm despre domenii de activitate practice, sau teoretice, devenim specialiști sau profesori, intelectuali de înaltă ținută, docți, erudiți și nu reușim să înțelegem necesitatea celor enunțate de mine mai sus… (?!). 
Filosofi, sociologi, teozofi au oferit și impus sisteme social-politico-economice și religioase disfuncționale. Că este așa, este de ajuns să vedem ce se petrece în lumea noastră…
Acum cca. 3000 de ani Confucius a descoperit modul cum evoluează Universul pe criteriul valorificării meritului. Ulterior a mai fost încercat cu timiditate să fie aplicat, dar a eșuat lamentabil. În fine, în zilele noastre Laurențiu Primo vine cu o doctrină social-economică și cu o constituție meritocrată, care pun bazele unei societăți normale. Sistemul, cu tot ce înseamnă acesta, cu instituții, politicieni, camarila acestora, se împotrivește și asta pe drept cuvânt. Faptul că nu va mai prevala impostura, hoția, trădarea, reprezintă pentru un sistem strucurat astfel, un pericol mortal. Înțeleg…Dar ce se petrece cu intelectualii, generic vorbind, cu cei care teoretic au capacitatea să înțeleagă necesitatea unei lumi pusă pe baze normale?! Ce se petrece cu cei ”mulți” în capul cărora se sparg toate oalele sparte, toate necazurile și suferințele generate de ”sistem” și care suportă cu un stoicism care frizează inconștiența toate vicisitudinele unui sistem disfuncțional?! Că sunt ”intelectuali”, sau oameni ”simpli”, reacția lor în fața evidenței este aceiași : NULĂ !
Răspunsul este evident…EGO-ul dragii mei, EGO-ul… acesta deșertificator, izolaționist, discriminator, ORBEȘTE orice urmă de școală, de înțelegere, de normalitate împiedicând să se manifeste energia unificatore, armonizatore a IUBIRII. La asta se reduce totul.

Numesc merit îmbinarea unui talent adevărat cu o inimă bună.

Câştigă-ţi pe merit iubirea aproapelui.

Mă preţuiesc atât cât merit.

Trebuie să ai mult merit ca să-l simţi cum se cuvine pe al altora.

Îndeplinirea datoriei, în momente critice, este un merit deosebit.

Legile imuabile ale universului, de sub acţiunea cărora ne este imposibil să ne sustragem, asigură echilibrul dintre merit şi răsplată.

Nu e munte fără ceaţă, nu e om de merit fără calomniatori.

Viaţa răspunde la merit, nu la nevoie. Ea nu spune: „Dacă ai nevoie, vei culege rezultatele.” Ea spune: „Dacă plantezi, vei culege.”

Dacă o generaţie poate avea un merit, e acela de a fi un credincios adept al istoriei, de a pune sarcinile impuse cu necesitate pe locul pe care îl ocupă în înlănţuirea timpilor.

Nimeni și nimic nu există în afara meritului de a fi.

Merită orice risc să lupți pentru ca meritul să prevaleze înaintea oricărei circumstanțe.

Nu este om fără merit, cum nu este pădure fără uscături…totul se află în armonie.

Dacă acum ești fericit, sau nefericit, fii sigur că ai meritat tot ceea ce ți se petrece.

Descoperiți valențele meritului și veți fi descoperit cheia armoniei, a prosperității lumii, a evoluției.

TU…prin tine, pentru tine nu ești nimic, nu exiști decât prin și pentru ceilalți.

Reclame
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la REFLECȚII DESPRE…”MERIT”.

  1. Iosif Strasbourg zice:

    O gândire obiectiva aproape perfecta, absoluta. Felicitari Caline ! Marele zid (prapastie) care desparte omenirea de SURSA cunoasterii, este perceptia relativa, incerta, eronata, falsa, iluzorie, imitatie a realitatii obiective, absolute, atemporale, inoculate în ADN, înca de la începutul dezvoltarii capacitatii de a discerne si a perceptiei rationale a cunoasterii deosebirii binelui de rau. Fiul omului (Hristos) a explicat în cuvântarile Sale adresate ucenicilor si ascultatorilor Sai tot aceast „paradox” al r(e)volutiei constiintelor moarte , neînteles de cei ce l-au batjocorit, respins si omorât fizic prin cea mai umilitoare si prelunga executie pe care mintea imperialistilor romani, au inventat-o. EL este singura Cale spre Adevarul Absolut, spre noua perceptie a Vietii Autentice prin sacrificiul EGOISMULUI si transformarea acestui caracter mostenit genetic în ALTRUISM§
    O zi buna !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s