MIERE NORMALĂ. (anunţ publicitar)

1
Normalitatea, adică naturalul, ajunge să fie notificată într-o lume în care anormalitatea a pătruns adânc în viaţa şi preocupările noastre.
Anul acesta, un an apicol de excepţie, producţia de miere a fost pe măsură. Astfel… după ce am repartizat-o prietenilor şi rudelor am rămas cu o cantitate apreciabilă de miere disponibilă. Asupra calităţii acesteia nu încape nici un dubiu. Zona mea apicolă este suficient de săracă încât să fie valorificată superior …sărăcia. Fâneţele, livezile, grădinile sunt îngrăşate numai cu îngrăşăminte naturale, gunoi de grajd şi de pasăre. Nu practic mersul în pastoral la monoculturi considerând că poliflora este cea mai valoroasă miere. Totuşi am 3 sortimente obţinute în 3 perioade de recoltare :
1. Polifloră +livadă = alb-gălbuie, ca şerbetul.
2. Polifloră + salcâm + tei = mai galbenă, fluidă.
3. Polifloră + grădină = închisă la culoare, mai vâscoasă.

2

Menţionez că nu este contaminată cu „varachet” sau antibiotice.Preţul mierii ecologice este mare şi cu toate că merită, prin grija guvernanţilor, este peste posibilităţile materiale ale celor mulţi. Preţul meu de vânzare al mierii este de 20 de lei/kg. în care includ şi transportul (bonus), preţ cred eu…modest faţă de calitatea mierii. Cantitatea minimă este de 5 kg.
Niciodată nu am considerat creşterea albinelor o afacere în sensul strict al cuvântului. Iubesc albinele, ele mă iubesc şi ne servim reciproc.
Mierea normală nu este filtrată prin încălzirea acesteia, pentru a se fluidiza. O miere „limpede” este o miere moartă, în care nu mai putem vorbi despre enzime, a fost încălzită la 70-80 de grade pentru a trece prin filtre fine. Aceasta este mierea cu aspect comercial, din comerţ. Mierea normală are mici paricule de polen, de propolis, care de fapt îi sporesc calitatea. Mierea trebuie păstrată la întuneric şi nu trebuie încălzită dincolo de 39 de grade.

Acest articol a fost publicat în Apicultură de gradiniţă, Normalogie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la MIERE NORMALĂ. (anunţ publicitar)

  1. Ai o pagină de web unde se poate face comandă?

  2. Cornelia zice:

    Excelenta miere, multumesc, pot sa mai comand?

    • calinakimu zice:

      M[ bucur…este ceea ce spuneam, miere autentică, necontaminată cu medicamente, recoltată de la albine aflate în staţionar, fără să fie transportate şi exploarare intensiv la monoculturi în pastoral. Producătorii care urmăresc DOAR căştigul material, nu ţin cont decăt de acesta. Eu am o stupină familială, făcută în principal pentru consum propriu.
      Anul acesta fiind un an bun pentru cules încă mai am miere de dat. De fapt, cine a luat de la mine o dată, a mai vrut să ia. Eu am dat până acum în special la rude şi prieteni.

Lasă un răspuns

