ABC-ul cunoaşterii de sine. (12).

2  Ştiu, abordarea unor subiecte care cer o anumită aplecare specială, o atenţie pe măsura acestora, nu este uşor acceptată. Aceasta nu din cauza unei incapacităţi  intelectuale, cât din cauza modului nostru superficial de a trata cu seriozitate subiectele importante, noi de fapt dorind plăcerea ce ne-o poate furniza, in acest caz pe blog-uri,  informaţii cu caracter colocvial, amuzant, relaxant sau practic.

A discuta despre modul cum funcţionăm, despre ce se petrece în mintea şi sufletul nostru, credem noi, este treaba “specialiştilor” să le analizeze. Această abordare constituie una din cauzele majore ale modului INCONŞTIENT în care trăim.

Astăzi voi scrie despre gândire, despre minte, despre creierul nostru, ca să înţelegem această structura complexă. Să vedem în ce constă gândirea, să vedem formele de gândire, natura acesteia, pentru a înţelege acel “ceva” aflat mai în adâncul nostru pe care mintea nu-l poate cunoaşte oricât s-ar strădui.

Să vedem ce este memoria, ce sunt amintirile, cum gândirea ne condiţionează toate acţiunile noastre.

Numai înţelegând toate aceste aspect vom putea trece dincolo de bariera peste care gândirea nu poate trece.

Vedem că în viaţa de toate zilele gândirea a căpătat o foarte mare importanţă, cu toate că pentru noi mai importantă este emoţia decât gândirea, dar fără gândire simţirea nu ar avea continuitate, ar dispare imediat.

 

Când fac referire la gândire vorbesc de gândirea care manipulează ideile, cea care manipulează amintirile aflate în creierul nostru. Am devenit atât de  dependenţi de gândire, încât aceasta a devenit iscusită, vicleană, bună organizatoare, reacţionează prompt, declanşează războaie, provoacă suferinţă, nelinişte, aleargă după himere, după speranţe, este plină de imaginaţie.

3

Gândirea se bucură de plăcerea trăită pe care vrea s-o menţină cât mai mult, să-i dea continuitate, plăcerea să devină un prezent şi un viitor. Ea veşnic construieşte şi dărâma, presupune, ştie, crede…

Ne lăsăm seduşi de cei care folosindu-şi talentul ne expun idei captivante, care ajung să fie mai importante decât însăşi acţiunea. Ajungem să ne lăsăm seduşi atât de mult de măiestria şi fantezia ideilor, încât devenim dependenţi de cititul cărţilor în care acestea sunt expuse.

5

Ajungem să ne identificăm cu ideile, cu cărţile care ne vor condiţiona. Apoi avem discuţii sterile despre idealuri faţă de care avem tot felul de opinii. Bineânţeles că religile, credinţele, fiecare cu dogmele ei, cu ajutorul  cărora ne promit  un zbor sigur şi plăcut în spre binefacerile cereşti, au locul lor manipulatoriu.

De fapt ce vedem?! Vedem cum ideile sunt separate de acţiune, din cauză că ideile aparţin trecutului, iar acţiunea ESTE în prezent, aparţine prezentului. De fapt trăirea aparţine în exclusivitate  prezentului, dar cum trăirea presupune necunoscutul, impredictibilul, noul…de frică preferăm să ne refugiem în cunoscut, în trecut, în idei, în vise, ne agăţăm ca înecatul de paiul cunoscutului.

16

Este clar că sursa gândirii se află în memorie, dar memoria cum ia naştere?

Până acum ştim că gândirea alimentează plăcerea căreia îi dă continuitate şi că hrăneşte şi contrariul plăcerii, frica, durerea. Cel care gândeşte este în acelaşi timp cel care hrăneşte plăcerea şi durerea. El nu vede un fapt evident, acela că nu poate hrăni plăcerea şi durerea decât împreună, că plăcerea aduce cu ea şi frica şi suferinţa. În zadar încearcă gânditorul să despartă plăcerea de suferinţă…ele vin la pachet, sunt cele două feţe ale aceleiaşi monede.

În raporturile dintre oameni gândirea nu caută decât plăcerea(în zadar) pe care o argumentează şi o împopoţonează cu vorbe frumoase : dăruire, servire, loialitate, ajutor. Este şi motivul pentru care se face atâta caz despre faptul că vrem să ne ajutăm semenii. Toate reclamele se bazează pe dorinţa de a ajuta, de a servi, de a ieşi în întâmpinarea dorinţelor…Care este de fapt realitatea? Ce observăm că se petrece în jurul nostru. Vedem o mulţime de modalităţi prin care se manifestă natura înconjurătoare. Păsări minunat colorate, triluri neasemuite ale acestora, flori multicolore parfumate, arbori impresionanţi, ca şi tufe discrete, dar la fel de frumoase. Toate acestea nu au nevoie de nici un fel de reclamă, şi nici nu-şi fac, nu ne spun şi nu ne arată decât ceea ce SUNT.

thinking

În schimb gândirea este vicleană, ea vrea să arate realitatea, s-o prezinte  aşa cum NU este. Gândirea vrea să prezinte realitatea după cum ne convine, fără să-şi dea seama că dorind în permanenţă doar plăcerea, cade în propria ei capcană, devine duală. Astfel, noi gânditorii, devenim duali, adică pe de o parte suntem conflictuali, violenţi, căutând cu orice preţ plăcerea, dar în acelaşi timp vrem să fim iubitori, blânzi, paşnici, binevoitori…(?!)

Această dihotomie ne va însoţi dealungul întregii vieţi. Bineânţeles că în decursul vieţii se vor aduna nenumărate amintiri despre durere şi plăcere, dând astfel continuitate gândirii, acestei gândiri care este reprezentată numai de trecut. Gândirea va întâmpina viaţa, noul, realitatea veşnic schimbătoare în cutumele trecutului, iar din această defazare apar suferinţele, confuzile, necazurile, conflictele.

13

Este o capcană, în acest moment fără ieşire. Orice am gândi în această situaţie, fie că ne vom conforma, imita, respinge, spera, transforma…nu vom face decât să menţinem confuzia, să mărim conflictul, suferinţa, nefericirea.

Va continua…

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Multiversuri spirituale și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s