Meditaţia între legendă şi adevăr… (4).

med6

Spuneam că meditaţia nu este o tehnică sau o metodă şi cu atât mai puţin un exerciţiu cu ajutorul căruia să „ajungem” undeva, să „devenim”, sau  să „realizăm”….ceva(?!)

Meditaţia este un mod de viaţă prin care nu vom mai acţiona mecanic, ca nişte automate. Procesul conştientizării este însăşi meditaţia, este o calitate a fiinţei care poate cuprinde orice. Va trebui să înţelegem că ORICE am face poate reprezenta o stare meditativă , în funcţie de atitudinea noastră conştientă. Este de ajuns  să fim ATENŢI, să nu mai permintem minţii să mai bată câmpii.

Va trebui să ne unificăm corpul, mintea şi inima(sufletul) pentru a deveni un întreg.

Fie că munciţi, alergaţi, înotaţi, vă plimbaţi, încercaţi să le transformaţi în meditaţie.

Pentru a medita nu este nevoie să aveţi o anumită postură  specială aflată într-un spaţiu anume.

Mersul cu picioarele goale prin iarbă, pe pământ sau nisip, vă pun în contact direct cu o energie pe care pământul o iradiază şi pe care încălţămintea o ecranează. Pe măsură ce acest fapt va deveni un obicei veţi resimţi pozitiv această relaţie. Ea nu trebuie să fie mecanică şi asta vă va sensibiliza, această intimitate cu pământul vă va centra. Conştientizaţi momentul acestaei intimitaţi.

Dacă simţiţi că ceea ce faceţi nu are ecou în conştiinţa dv. atunci schimbaţi obiectul cercetării încercând altceva, ceva ce vă poate menţine atenţia fără efort.

Una dintre cea mai cunoscută, facilă şi eficientă cale meditativă este aceea a respiraţiei.Respiraţia este o acţiune lăsată în seama sistemului nervos vegetativ, adică aflată sub controlul organismului, care ne pune într-o relaţie directă cu mediul. Conştientizarea respiraţiei vă pune  în postura de a fi în prezent, de a putea transcede timpul şi spaţiul.

Meditaţia respiraţiei.

Este considerată regina meditaţiei, o meditaţie pură, totală, cuprinzătoare, esenţială. Este remarcabilă prin naturaleţea, prin simplitatea ei, putând fi vieţuită  sub 3 forme la alegere, după cum vi se potriveşte mai bine, sau chiar executându-le pe toate.

Prima parte este foarte importanta, chiar daca nu are legatură directă cu respiraţia.

  1. Conştientizarea tuturor acţiunilor, a corpului, minţii şi inimii. Fie că păşiţi sau vă mişcaţi mâinile, gesticulaţi, orice aţi face, fiecare mişcare va trebui să fie CONŞTIENTIZATĂ, nimic nu trebuie efectuat mecanic. Când va spălaţi urmăriţi-vă gesturile, cum apa vă atinge pielea, când mestecaţi mâncarea urmăriţi ce se petrece cu aceasta în gura dv., cum o înghiţiţi. În egală măsură urmărindu-vă gândurile, stările, emoţile care vin şi pleacă, cum se mişcă ele în interiorul minţii. Nu lăsaţi nimic să se “întâmple”, să se petreacă inconştient.

med5

ATENŢIE ! Nu interveniţi, doar observaţi. Nu judecaţi, nu vă identificaţi cu cele observate, rămâneţi neutru.

  1. Această stare meditativă se referă la respiraţie, la conştientizarea acestui act mecanic. Într-o respiraţie normală, corectă, la intrarea aerului la inspiraţie, abdomenul se dilată, se relaxează, la ieşirea aerului  la expiratie abdomenul se contractă uşor. Se ştie că în zona ombilicului, mai precis în spatele acestuia şi puţin mai jos se află un vortex energetic, este sursa energiei vitale  numită plexul solar. Pe măsură ce vom fi tot mai atenţi, mai conştienţi de mişcarea ritmică a abdomenului, în aceiaşi măsură mintea devine tot mai tăcută lăsând ca pacea inimii să ne inunde.

Este o stare meditativă mai aproape de respiraţia feminină. Femeile au o respiraţie abdominală lăsată în mod natural să se manifeste. Bărbaţii îşi întăresc mai des muşchii abdominali, vrând să-şi sublinieze  talia musculoasă(moda “pătrăţelelor”) , punând în evidenţă şi lăţimea umerilor. Cei care au preocupări în acest sens vrând să pară cât mai atletici îşi distorsoneaza modul corect de a respira.

  1. Acum va trebui să conştientizăm intrarea şi ieşirea aerului la nivelul nărilor. Observaţi starea de prospeţime pe care vi-o dă aerul la intrare, la nivelul nărilor. Apoi urmăriţi curentul de aer care părăseşte plămânii, tot la nivelul nărilor.

Oricare din aceste 3 forme de conştientizare a respiraţiei, este bună.

Pe măsură ce veţi exersa aceste meditaţii mintea va deveni din ce în ce mai liniştită, mai tăcută având ca efect topirea ego-ului. Cu cât creşte luciditatea, prezenţa în prezent, cu atât  va dispare ego-ul. În această stare, inundaţi de iubirea compasională  ce vine la pachet cu starea de conştienţă, miracolul se va petrece când TREBUIE, nici mai devreme, nici mai târziu. Acesta este rezultatul armonizării transformatoare a fiinţei, naşterea din nou… de care spune Iisus.

Câteva repere :

_  când meditaţi  găsiţi-va o poziţie confortabilă, cu spatele drept şi ochii închişi.

_  atenţia va fi indrepatată pe coborârea şi ridicarea abdomenului, imediat sub ombilic, sau în zona nărilor.

_ nefiind o tehnică de concentare, ori de câte ori ne distrage atenţia altceva, vedeţi despre ce este vorba şi apoi reveniţi la observaţia iniţială.

_ important este procesul observaţiei, de a privi cu “atenţie” nu neapărat ceva anume, dar este important să NU va identificaţi cu ce se petrece, bucuraţi-vă de faptul că puteţi fi martorul Existenţei.

med2

Va continua…

 

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Multiversuri spirituale și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s