Omul…creaţia bucuriei, fericirii, extazului. (2).

bucurie

Încheiam articolul precedent spunând cum ne-am obişnuit cu răul, cu nedreptatea, cu exploatarea, fiind intr-o stare profund confuză, năpădiţi de inepţii.

“Comparaţia” este criteriul valoric la care ne raportăm, iar aceste criterii coboară tot mai jos. Ne justificăm inepţiile ascunzându-ne în spatele altor inepţii mai mari, săvârşite de către “alţii”, raportându-ne la ceilalţi fără o exigenţă minimală. Suntem răi…dar alţii sunt şi mai răi decât noi…suntem lacomi dar alţii sunt şi mai lacomi…şi astfel împinge inavuabilul în spre oroare.

bucur

Atât în familie cât şi în şcoală copilul şi mai apoi elevul este pus într-o permanentă stare inconfortabilă, acum apare o alta situaţie precară . Niciodată acesta, copilul, nu este destul de bun pentru a face faţă criterilor impuse de modelele educaţiei după care orice ar face …nu este bine. Adulţii, beneficiarii unei situaţii privilegiate, unde cu ajutorul forţei  îşi pot impune punctual de vedere în faţa copilului neajutorat, vor face tot posibilul să-i demonstreze viitorului adult… ce, cum, cât şi când TREBUIE să facă…ce este de făcut. Copilului i se reprimă orice iniţiativă personală ce iese din cadrul îngust al şabloanelor educaţionale aplicate în mod nediferenţiat.

Copilul va fi învăţat că “bunătatea” nu este productivă, nu aduce profit…că iubirea este recunoştinţa ce trebuie manifestată doar faţă de familie…că nu ai voie să te joci în detrimentul instruirii şi asta de la vârste din ce în ce mai fragede, pentru a ajunge să fie primul…că nu trebuie să râzi “prosteşte”, să te bucuri fără rost, acesta fiind un semn al neseriozităţii, al imaturităţii. Educatorii copilului s-ar bucura să aibă un copil matur, ascultător, capabil, muncitor, harnic…adică o maşină, un robot.

Pe de altă parte educaţia religioasă, indiferent de cult, te va ameninţa cu iadul pentru faptele presupus rele, pentru faptele care nu se încadrează unor canoane aproape imposibil de atins, pentru greşelile…”omeneşti” si in care sexul este blamat, trebuie refulat.

În această situaţie de-a dreptul fără ieşire, copilul condamnat să execute programe educaţionale inepte şi contradictorii va fi nevoit să renunţe complet la starea de normalitate, la autenticitate, la bucuria şi binecuvântarea vieţii, devenind o făptură hibridă între om refulat şi maşină neunsă, nefunctională, pierzând uneori definitiv capacitatea de a iubi, de a simţi, de a relationa, de a se bucura cu adevărat…de a mai exista ca OM…Acest personaj este viitorul participant activ sau pasiv la atrocităţile lumii noastre, va fi viitorul educator.

bucur

Copiii devin victime, cum de altfel sunt şi părinţii lor, victime ale ştafetei otrăvite a educaţiei.

Adulţii până nu se vor naşte din nou, până nu-şi vor ucide ego-ul generator de dezechilibre, ca mai apoi să renască psihologic în realitate, adevăr, dreptate şi iubire, copiii, prezentul lumii noastre nu poate fi decât acesta ce-l vedem şi-l dezavuăm.

Renaşterea spirituală este o schimbare a polilor de putere ai fiinitei umane. Până acum la conducere s-a aflat şi se află creierul cu mintea egotică, acest sub-produs dezintegrator ce va trebui înlocuit de inimă, acest super-organ generator de  iubire, de sensibilitate, de bucurie, de extaz.

Glasul inimii este discret, subtil, este pentru cei cu ochi şi urechi de văzut şi auzit despre care tot amintesc in articolele publicate.

Viaţa nu poate fi redusă la scheme, la modele comportamentale, ea nu este predictibilă. Răul de astăzi poate fi binele de mâine. Binele şi răul, după cum spuneam, sunt capetele aceleiaşi scări, sunt faţetele aceleiaşi monede. Nu putem eticheta viaţa şi s-o punem în sertarele memoriei, ea este şi va rămâne un mister, un fluviu uriaş ce curge în oceanul eternităţii.

Vreţi să vă fie bine? Curgeti odată cu viaţa, fiţi una cu ea, în armonie cu ea, orice împotrivire înseamnă…”răul”. Dacă nu ţineţi pasul cu ea rămâneţi defazaţi, confuzi, inepţi. Numai fiind într-o stare de conştienţă, de luciditate vom acţiona inteligent, adecvat fiecărei situaţii în parte.

N-ai nevoie şi nici nu trebuie să fi pregătit suplimentar pentru viaţă. Nu-ţi trebuie meditaţii, universităţi sau mai ştiu eu ce religie izbăvitoare care să-ţi arate drumul. Este un non-sens…Frumuseţea existenţei stă tocmai în impredictibilitatea ei, în misterul, aventura cunoaşterii vietii la „faţa locului”. Fiecare clipă ne oferă surprize pentru care nu ai cum să ai un răspuns prefabricat. Nimic nu TREBUIE să faci dinainte de a se fi ivit problema, viaţa nu este matematică ce poate fi redusă, explicată şi înţeleasă cu ajutorul formulelor. Renunţă la “trebuie” şi la ce sfaturi ai primit de la aşa zişii învăţători, înţelepţi, părinţi sau educatori ce au decis în locul tău ce trebuie şi ce nu trebuie să faci. Trezeşte-te şi decide în numele tău, atunci nu vei mai fi un robot ce doar “reacţionează”. Atunci vei descoperi acţiunea inteligentă, vei deveni ager asumându-ţi riscuri iar “garanţia” eşti TU.

Cât timp vei declina decizia unor modele, unui guru, unui învăţător…crezînd că astfel ai garanţia unor autorităţi, nu vei rămâne dacat un robot programat, lipsit de viaţă, de autenticitate, de creativitate.

Pentru a fi un individ va trebui să-ţi asumi riscuri şi în acest proces psihologic vei descoperi că eşti inteligent cu adevărat, nu un şmecher descurcareţ, oportunist, nu o copie…

Atunci adevărul nu va fi o noţiune abstactă, va fi lumina conştiinţei tale…AŞA CUM EŞTI …si ESTI PERFECT !

DESCOPERĂ TU SINGUR aceasta…

Va continua.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Ştafeta otrăvită a educaţiei și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Omul…creaţia bucuriei, fericirii, extazului. (2).

  1. Un prieten a vrut să scrie, cu decenii în urmă, o carte, intitulată: Mizeria imaginaţiei. N-a mai apucat. Mizeria continuă… cu contribuţia noastră. Fiindcă aşa vrem?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s