Binele şi răul… (1).

binerau1

Voi posta câteva de articole dedicate conceptului bine/rău, concept atât de  confuz în mintea multora… încât apar mai tot timpul neânţelegeri mari din cauza modului greşit de poziţionare atunci când tratăm aceste concepte.

 

Se ştie că binele şi răul sunt în mod esential relative. Cum absolutul exclude orice atribut, nu poate exista un rău-bine absolut. Aceste noţiuni fiind cele două feţe ale unei aceleiaşi monede, nu pot funcţiona decât împreună, ele pot capăta semnificaţie numai când se împotrivesc unul altuia.

Această relativitate înseamnă că ceea ce poate fi rău pentru unul, poate fi bine pentru altul, ceea ce poate fi rău astăzi, poate fi bine mâine. Valoarea acestor termeni este dată de persoana căreia se aplică.

Asta nu înseamnă că binele şi răul nu există în mod real, dar sunt relativi. Totuşi trebuie să existe un criteriu după care acţiunile noastre le putem numi rele sau bune. Astfel, orice acţiune, mentală, astrală sau fizică care tinde a limita în evoluţie o fiinţă…este rea aducând regres.

Orice acţiune care tinde să înlăture o limitare şi face să progreseze fiinţa în spre desăvârşire, este bună.

Se poate exemplifica în multe feluri. Să luăm spre ex. regimul alimentar, despre care spuneam că are o importantă deosebită asupra fiinţei noastre material-spirituale. Mâncând carne poate să fie şi bine şi rău, în funcţie de persoană. Astfel, pentru oamenii care conştientizează aspectul regimului alimentar în deplin acord cu existenţa, a mânca din trupurile animalelor ucise înseamnă nu numai să piardă respectul faţă de aceste forme de viaţă, dar însăşi natura inferioară a corpului său va fi mai greu de stăpânit, în plus facultăţile spirituale vor fi afectate prin interferenţa câmpurilor de joasă frecvenţă energetică pe care le au animalele. Desigur şi digestia îngreunată a cărnii şi toxicitatea acesteia(acidul uric) sunt motive agravante.

Dar pe de altă parte a mânca din carnea unui animal poate fi un fapt benefic pentru un antropofag, un canibal ce-şi devorează semenii. Dacă-l vom convinge să renunţe la canibalism în favoarea consumului de carne animală, pentru el ar fi un progres uriaş în evoluţia sa.

Putem extinde aceste exemple la deprinderile sexuale. Pentru un om ce a pătruns adânc în cunoaşterea spirituală, ce şi-a transcens uriaşa energie sexuală transformând-o în energie spirituală, dacă ar reveni la practica sexuală cu un partener(a) ar fi un fapt rău, reprezentând un regres evolutiv.

În schimb pentru practicanţii homosexualităţii, a renunţa la această practică în favoarea sexului cu parteneri de sex opus, ar reprezenta un salt evolutiv, un bine.

În diferite religii există reguli ce pot părea ciudate unora, dar ele sunt de înţeles pentru anumite categorii cărora se adresează, de oameni aflaţi pe alte niveluri evolutive.

Tot ceea ce există este bun sau rău potrivit punctului de vedere adoptat.  Din cauza faptului că această aserţiune nu este înţeleasă apar nenumărate confuzii în evaluările globale care se fac.

Un studiu asupra consecinţelor bune-rele, subiective-obiective în cele trei lumi : fizică, astrală şi mentală este extrem de complex, aproape greu de imaginat în stadiul actual de înţelegere al omenirii.

Prin ansamblul activităţilor noastre acţionăm atât asupra noastră cât şi asupra ambienţei noastre, modificând neâncetat şi pe una şi pe cealaltă. Noi suntem singurii răspunzători de propriul destin atâta timp cât totul este guvernat de Leagea Universală a Dreptăţii.  Această Lege este în mod esenţial identică cu D-zeu, Tatăl, Creatorul, Brahman, Iehova, Existenţa, indiferent cum L-am numi pe Acesta.

Noi înşine ne făurim soarta, funcţie de acţiunile noastre şi nu după bunul plac, capricile unui D-zeu gelos, arbitrar, creat după chipul nostru.

Zadarnic vom cerşi îndurare sau o viaţă mai bună, după înţelesul nostru, atâta timp cât faptele noastre nu concură cu această dorinţa.

Când vom conştientiza că totul depinde de noi înşine, că avem libertatea răspunderii faţă de acţiunile noastre vom deveni cu adevărat cetăţeni ai Universului.

Orice suferinţă prezentă este urmarea violării unei Legi, fapt ce trebuie să ne facă înţelegători, calmi, curajoşi pentru a trece mai departe asumându-ne răspunderea asupra consecinţelor faptelor noastre.

Voi încheia acest articol cu versurile poetului matematician Ion Barbu…zis Barbilian…

 

Peste-atâtea nimicnicii

Toate opuse firi

Steagul meu va fâlfâi

Pe pontonul fericirii…

Va continua…

Acest articol a fost publicat în Multiversuri spirituale și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Binele şi răul… (1).

  1. fosile zice:

    Ca in bancul cu tipul care povestea o intimplare cu un urs si un ascultator care-l corecta cunoscind posibilitatile ursului.Cind cel care descria intimplarea a intrebat: tu tii cu mine sau cu ursul?
    Asa si tu, esti partinitor.
    Expui raul in privinta consumului de carne si raul in privinta consumului…de carne.Fara sa exemplifici ca omul fiind omnivor nu are organe interne specifice consumului exclusiv de vegetale si s-ar putea sa aiba ( unii) probleme.
    In cazul homosexualitatii, aceasta este o deviatie si iese din discutie.

    In rest, ca ne asumam sau nu ( sau ca ne convine sau nu), suportam consecintele faptelor noastre.

    • calinakimu zice:

      Citeste studiul China…experimentat pe opt sute de milioane de oameni (!!!)…ce spune despre carne. Eu si familia nu mancam carne de peste 20 de ani…si nu am NICI O BOALA, nu iau medicamente, nu ma duc la doctor…Am facut analiza hemoglobinei la copii, alarmat de spuneau medicii ca bla, bla, bla …A iesit la maxim…de-au ramas cu gura cascata…
      Faptul ca organismul este adaptat pentru o alimentatie omnivora, nu inseamna ca TREBUIE sa fim omnivori?! Daca se dovedeste…si s-a dovedit, nocivitatea carnii…ADIOS…Stapanul nu poate fi decat SINELE, el ia hotarari, nu sluga placerii. Pai si drogurile, si alcolul, si tigarea, si prajeala, si grasimea in mancare, si sarea…sunt bune la gust, ne fac PLACERE, dar asta nu inseamna ca ne fac si bine…Pervertirea gustului, dependenta de placerea de a manca, ne creaza astfel de confuzii.
      In rest…fiecare pasare pe limba ei piere, cum fiecare decide pentru viata sa, pentru hotararile luate, dupa cum spuneam in incheierea articolului.
      Eu nu ma comport astfel pentru a-mi prelungi viata… dar RESPECTUL pentru „haina” sufletului nu ma mai lasa sa-mi fac de cap, adica sa tin cont numai de placerile pervertite…
      De gustibus…

      • fosile zice:

        Calin, nu sari la bataie ca eu tin cu tine , de aceea te rog sa fii echidistant.
        Din cite am inteles eu, in articol este luat in discutie omul in general, nu tu, in particular.
        Cum spuneai si tu, binele tau s-ar putea sa fie rau pentru altcineva.
        Da-i cititorului toate alternativele in mod corect, nepartinitor si lasa-l pe el sa aleaga.
        Oricum va alege, dar consider ca este important sa citeasca tot ce spui, pentru ca spui bine.

      • calinakimu zice:

        Eu nu sar la bataie…spun doar despre EXPERIIMENTELE mele pe care le sustin cu fervoare. Eu doresc si altora ce-mi doresc si mie…Stiu…nu se poate face bine cu forta…dar incerc pe toate caile, argumentand, explicand acelasi lucru in mai multe feluri…Nu am vrun INTERES personal…Nu consider ca discriminez pe cei care manaca aiurea , beau, fumeaza…sau mai stiu eu ce…atunci cand scot in evidenta…EVIDENTA…
        Omul este „particular”…el devine „general” (nu este vorba de chestia cu bastonul din ranita soldatului), cand participa constient in existenta, in totalitate, pana atunci este fiecare pe cont propriu. A nu fuma, un bine de-al meu…nu poate fi un rau pentru NIMENI.Pai cum sa fie rau ca nu-ti bagi in organism nicotina si o gramada de substante cancerigene?! Ca iti intoxici singura cale prin care luam contact cu exteriorul in mod nemijlocit?! Ca acest aer este „prana”, hrana subtila sau mai putin subtila ?!
        Poate parea „agresiva” tratarea ” ad abrupto” a subiectului…dar nu vreau sa elducorez REALITATEA si nici sa dau de „ales”…Spuneam ca insasi actul alegerii reprezinta „confuzie”.
        Bineanteles…cum am mai spus…eu spun…dar nu zic, sau invers…fiecare cu aia a masi, spus mai putin academic, sau „de gustibus non disputandum” est, mai cu nasul pe sus.
        „Noi” mai intelegem si printre …randuri…nu?!

  2. fosile zice:

    „Această relativitate înseamnă că ceea ce poate fi rău pentru unul, poate fi bine pentru altul, ceea ce poate fi rău astăzi, poate fi bine mâine. Valoarea acestor termeni este dată de persoana căreia se aplică.”
    Este textul tau.
    Scrii nu doar pentru acei „Noi” care citim printre rinduri.
    Cind am spus despre a alege, m-am referit la a alege (cititorii) sa citeasca tot ce ai scris, nu doar pina la un moment dat, constatind ca nu acorzi importanta in mod egal subiectului tratat.
    Renunt.
    Nu te intereseaza ca sint de acord cu tine.Nu te intereseaza ce spun.
    Te deranjeaza doar ca am discutat, un aspect al articolului tau.
    Am inteles.Indiferent de pareri, n-am sa mi le mai exprim.
    Sa-ti fie cum doresti!

    • calinakimu zice:

      Nu m-am asteptat sa fi atat de scortos…Probabil ca te simti atacat in mod direct si o iei foarte personal. Poate comenta oricine orice, cum si eu o pot face…Modul cum „vedem” sau nu…ne caracterizeaza optiunile…
      Ce te-a deranjat?! Faptul ca argumentez…nu cred. Atunci ce?!
      Repet…totul este relativ…dar LEGILE de functionare…NU !!! Fie ca este vorba de o masina de tuns iarba, sau de un organism…
      Daca cineva imi poate demonstra ca a fuma…spre ex. poate fi un bine…oricat de circumstantial am dori sa privim lucrurile…adunci promit sa TAC.
      Poate se va gasi cineva sa-mi spuna despre ultima „dorinta” inaintea condamnarii la moarte…care poate fi o tigare de „adio”…si care-i poate „alina” ultimele clipe?! Ma rog…DA sunt de acord sa fumeze, nu una, daca va fi lasat in viata cu conditia sa fumeze continuu, poate s-o faca… daca el considera ca MERITA. Dar asta nu este un argument real…sunt viclenii ale mintii care nu VREA sa renunte la vicii, vicii ce mai dreg busuiocul nemultumirilor…
      Prietene…spune ce vrei si cat vrei…cum o voi face si eu ARGUMENTAT…Daca tu sau altcineva crede ca argumentele mele nu sunt sustenabile…s-o demonstreze…nu sa-si ia jucariile si sa fuga bosumflat…Chiar nu inteleg…

  3. smaranda zice:

    Problema pe care multi dintre noi s-ar putea sa o aiba sunt probabil, chiar argumentele insasi. Dizolveishen. 🙂
    Teoria ca teoria dar practica ne omoara.

    • calinakimu zice:

      Asa este Smaranda…Am sentimentul ca oamenii doresc linistea furtunii, de teama ca o vor pierde si pe asta riscandu-si „placerile”. Tot mintea noastra vicleana, este dusmanul cel mai mare, este sarpele ocrotit la san…ego-ul cu care ne identificam…
      Eu nu dezarmez…si stii de ce?! SUNT…EXIST…cum altfel?!

  4. calinakimu zice:

    Să analizăm…în text argumentez cu mâncarea cărnii ce poate fi un bine sau rău, cu homosexualitatea şi se mai pot aduce multe alte exemple. Faptul că răspundem pentru faptele noastre bune/rele…este o certitudine. Dar de ce consideri că a încerca să evidenţiez necesitatea de a găsi calea corectă…este o ingerinţă, o discriminare? Eu nu vorbesc de fapte impersonale, mă adresez semenilor mei…şi spun ce cred de cuvinţă că ar fi bine să se petreacă…să-şi CONŞTIENTIZEZE faptele.
    Oare de ce ne agăţăm de plăceri gregare, de plăcerile simţurilor pervertite?! Este o întrebare. O să-mi spui că face ce vrea fiecare…Bun! Şi cu asta ce-am făcut(?!), vorba lui Tănase…
    Poate că atunci când căutăm plăceri cât mai la îndemână, cât mai facile, cele ce ţin de senzaţie, de simţurile corpului fizic…avem o lipsă, resimţim o insatisfacţie interioară pe care căutăm să o “rezolvăm” prin găsirea unor plăceri conjuncturale, care prin pervertire devin vicii.
    Subiectul este foarte generos…dar tu crezi că sunt poveşti…Este mai comod să expediem astfel o chestiuine cu rădăcini adânci, dar gunoiul băgat sub preş…pute, mai devreme sau mai târziu.
    Exista obiceiul ca prezumtivilor morţi, ca să fim siguri că au murit, că nu sunt într-o stare cataleptică, să li se pună o oglindă în dreptul feţii, să se vadă dacă acesta abureşte în urma respiraţiei presupusului mort…Eu zic că această oglindă este mult mai puţin macabră decât oglinda pe care o refuzăm în timpul vieţii să ne-o punem în faţă…să ne vedem AŞA CUM SUNTEM. Fugim de ea, fugim de noi…dar este ca fuga de propria umbră…
    Nu trebuie să te superi…poţi spune că spun poveşti. Eu chiar nu mă supăr…dar totuşi… regret…

  5. Camelia zice:

    Eu nu doar că nu mănânc carte, ci sunt vegană, iar la fel ca mine, încă din cu totul altfel de motive e nepoata mea, amândouă ne hrănim cu raze de lună, le răspund celor cărora le e greu să înţeleagă că vigoarea noastră are cu totul alte izvoare decât un anumit fel de hrană. Ea e yoghină, eu nu, eu am altecevauri care mă duc acolo unde şi ea ajunge pe căile ei.

    Despre rău şi bine, îţi pot spune că acolo unde e binele, răul stă întotdeauna la pândă, iar de ceva vreme răul rămâne constant, binele se schimbă.

    • calinakimu zice:

      Ma bucur sa aud asta…Si eu am experimentat hrana vie si o voi mai face…In ceea ce priveste privitul soarelui in ochi la rasarit, este un “viciu”…la mine.
      Eu nu sunt Yoghin, cu toate ca practic anumite posturi de viata…dintotdeauna, adica de la 25 de ani. A fi yoghin presupune devotiune totala asupra acestei practici milenare.
      Cum binele si raul sunt relative…ele merg brat la brat pe bulevardul…incertitudinilor…
      Voi incerca intr-un alt articol o alta abordare a subiectului.

  6. Camelia zice:

    Sunt multe lucruri în textul tău de care m-aş înnoda cu gândurile mele, pentru că atingi acolo subiectul homosexualitatea, şi,întâmplător, în lumea asta virtuală, unul dintre cele mai frumoase spirite pe care le-am aflat vreodată e al unei fiinţe aparţinătoare unei alte orientări sexuale decât a noastră. Oamenii ăştia aşa s-au născut şi ca şi noi caută starea de pereche în legea fundamentală a condiţiei umane, trăirea laolaltă cu celălaltul lui şi cu ceilalţi, caută dragostea.

    • calinakimu zice:

      Eu ma voi lega de „asa” s-au nascut…” homoxesualii?! Cum iti explici ca acest fenomen este total necunoscut de triburile salbatice, de oamenii care nu au luat niciodata contact cu „civilizatia” ? Sa fie o intamplare ca in presupusa civilizatie unde sexul este o „problema”, unde sexul se vinde si se cumpara, unde exista multe frustrari religioase referitoare la abstinenta, unde calugarii parca sunt intr-o proportie suspect de mare…”nascuti” asa…apar toate aceste anormalitati?
      Homosexualii nu sufera de vreo mutatie genetica, organica, hormonala sau de alta natura. Este drept in occident avem cluburi ale homosexualilor, familii de homosexuali, totul la vedere, totul privit ca normalitate nediscriminatorie…Eu nu am spus decat ca este mai bine sa renunte la asemenea practici IMPOTRIVA NATURII si atunci va fi pentru ei un bine…un salt evolutiv.

  7. Decenu zice:

    Eu am inteles ca te-ai folosit de exemplul homosexualitatii si al nutritiei doar ca de niste exemple intr-o argumentatie care tintea altceva, asa ca nu au importanta. Puteai sa folosesti alte exemple, scopul era acelasi. 🙂
    Eu zic ca binele si raul reprezinta un aspect al lumii dualiste. Cred ca exista ceva dincolo de bine si de rau, ceva ce vom trai si noi, odata.

  8. calinakimu zice:

    Asa este Deceneu…Au fost doar exemple conjuncturale , cum puteau fi si altele. Ideia era sa demonstrez relativitatea acestor notiuni si cum pot functiona ele. Intr-un viitor articol voi demonstra irealitatea raului, sau mai bine zis raul… ca absenta a binelui, acesta, raul, neavand existenta de sine statatoare.
    Curios este faptul ca mancatorii de carne s-au simtit lezati, ca de altfel si aparatorii homosexualitatii. N-a fost in intentia mea sa-i blamez pe acestia.

Lasă un răspuns

