Cu primăvara nu este de joacă…pentru albine.

IMG_7466 Pe cât este de mirobolantă primăvara pentru noi toţi, pe atât este de parşivă, dacă suntem parşivi. Adică…primăvara, chiar începând de prin februarie, matca începe să depună ouă. Buun. Dacă am lăsat suficientă mâncare în stupi, dacă nu am fost doar nişte hoţomani lacomi, albinele şi puietul vor avea cu ce să se hrănească. Chiar şi aşa, pe măsură ce primăvara este mai precoce şi noi mai bucuroşi, albinele vor avea probleme. Chiar dacă se încălzeşte vremea pe anumite perioade, frigul tot mai revine. Vegetaţia nu-şi dă încă drumul, dintr-o prudenţă firească. Nopţile reci o vor ţine în frâu. Şi iarăşi este bine. Dacă ar inmugurii pomii şi ar trage un îngheţ…s-a zis cu livada, asta că să nu mai vorbim de frigul de după înflorire. Albinele însă, în hărnicia lor nebună…o ţin una şi bună…matca depune ouă, puietul iese şi toot consumă din rezerve. Acestea, dacă nu au fost în cantităţi suficiente, se vor epuiza înainte că albinele să aibă din ce prepara mierea. Vor aduce ceva polen de la răchită,salcie,ghiocei,floarea paştelui…şi cam atât. Acest aspect este aproape o certitudine în zonele mai friguroase. Aşa că umblaţi la stupi, vedeţi ce se întâmplă pe acolo şi în caz de nevoie, puneţi de mâncare. Că sunt rame cu miere din magazie, apifonda sau altceva, nu contează…papa bun să fie.

Acest articol a fost publicat în Apicultură de gradiniţă, Normalogie și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Cu primăvara nu este de joacă…pentru albine.

  1. Cristian zice:

    eu le-am dat de doua ori mancare pana acum. mult puiet si extrem de lacom 🙂

    • Cristian zice:

      si apropo de vreme … sa vezi bruma de 5 mm pe florile de cires…

      • calinakimu zice:

        Din „fericire” eu stau mai la nord si este inca frig. La mine abia dau frunzulitele la salcie. Livada este inca amortita. Din pacate m-am grabit si am altoit niste pomi. Cred ca nu o sa-mi prinda

    • calinakimu zice:

      Este bine ca este mult puiet, dar devine o problema. Vremea buna le-a facut pe matci sa tot depuna oua, si inca nu au cules…
      Eu , cand eram la grupa mica, am pierdut un stup prin infometare.

Lasă un răspuns

